de kop is er af - Reisverslag uit Doornik, België van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu de kop is er af - Reisverslag uit Doornik, België van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu

de kop is er af

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

02 April 2007 | België, Doornik

Voila, twee dagen en 136 km verder, ik voel me moe en voldaan, en gelukkig.
Dankjewel allemaal voor de fantastische uitwuif. Dat doet nog eens deugd aan 't hartje.
Ik heb wel geluk, vollen bak zon én de wind vanachter, de heuveltjes lijken niet zo hoog of moeilijk, de afdalingen zijn ZALIG.
Dat is het grote geluk met bergskes, iedereen jammert altijd maar over dat klimmen, maar die afdalingen, jong jong, wat een heerlijkheid! en zo lekker fris!
Het was me vandaag dan ook wel het weertje, eigenlijk is dit al ruim warm genoeg voor mij, ik voelde me al in de woestijn, wat gaat dat nog worden...
Maar ja, langzaam maar zeker kom ik er wel in hoop ik, waar ik gisteren nog erg moest wennen aan mijn zware fiets, voelde ik me vandaag al veel meer op mijn gemak.
Hopelijk houdt hij het uit! Bagage reduceren wordt de boodschap!
Gisteren 47 km gedaan tot bij Jos Houthuys, die me fantastisch 'gesoigneerd' heeft, dank je Jos, en vandaag 89km!!! u leest het goed, een beetje fout gereden, ineens reed ik van de zon weg en dat was niet OK, achja dat hoort erbij hé...
Maar Tournai is een mooi stadje (nog nooit geweest) en de jeugdherberg prima.
Ik ga goed slapen.
Tot binnenkort.

  • 02 April 2007 - 19:39

    Roland:

    Isabelle,
    goed op weg zo te lezen. Heb moed, er is koeler weer op komst. Je spieren worden sterker en de fiets lichter.
    Fiets'em

  • 02 April 2007 - 20:03

    Luc,Nadine Kempen,:

    Veel succes met je onderneming, de weergoden zijn je alvast goed gezind. Courage!
    Nadine,Luc,Mira en Rosie.

  • 03 April 2007 - 17:13

    Myriam Van Nr 16:

    Isabelle, we volgen je reis op de voet en we staan nog steeds in volle bewondering voor je initiatief. Geniet ervan !

  • 03 April 2007 - 17:19

    Joris Dv:

    Hi Isabelle, Vandaag ook een beetje gaan fietsen / frisjes en heel wat wind /gelukkig voor jou "en poupe " /Veel aan je gedacht =dat lichte koersmachientje nu onder die poep daar zou het bagageprobleem kunnen oplossen . Maar maak alles maar goed vuil en ruil het dan voor lekker, gezond en stevige dinneetjes s'avonds .Alvast smakelijk en op naar je volgende dag .

  • 04 April 2007 - 19:11

    Karina:

    Op palmzondag heb ik heel veel aan jou gedacht ,Isabelle.Ook erg symbolisch hé;uitgewuifd worden bij je vertrek.
    Was het afscheid met Leo een eindje verderop niet moeilijker?
    Op die manier leer je de wereld nog kennen van de smalste wegjes tot de steden.
    Dan kan je ook "begrijpen" hoe ontdekkingsreizigers "per abuis" een ander werelddeel ontdekten.
    Nog veel moed!
    Karina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Mijn levensmotto: "blijven oefenen" komt nu goed van pas. Mijn meest gebezigde uitspraak is momenteel: "ik zal wel zien". Ik heb er vertrouwen in. Komt tijd komt raad, en met zulke achterban voel ik me gedragen. Voeg daar nog de pelgrimszegeningen aan toe die ik mocht ontvangen, dan heb je er een klein idee van hoe rijk ik me voel. Dit wordt geen dagboek, eerder een verzameling "impressies" over wat ik meemaak. Op die manier wil ik mijn geweldige thuisfront laten weten dat ik nog leef. Voor de "grote verhalen" zal je moeten wachten tot ik terug ben... En terugkomen doe ik; wees daar maar zeker van (als het aan mij ligt uiteraard)! Ik beloof hierbij plechtig dat ik HEEL voorzichtig zal zijn, geen gevaarlijke dingen zal doen(waarschijnlijk wel zotte dingen)en vooral mijn ogen en oren goed zal open houden onderweg, om te genieten van de schoonheid en de mensen die ik tegenkom, maar ook en vooral om veilig te rijden. Ik heb een zilveren helm en een geel fluojasje, die zullen mij ook zichtbaar maken... Laat me nu maar los!!! En nu wachten tot 1 april...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 59492

Voorgaande reizen:

01 April 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: