Doucement mais bien... - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu Doucement mais bien... - Reisverslag uit Cadillac, Frankrijk van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu

Doucement mais bien...

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

17 April 2007 | Frankrijk, Cadillac

of bien mais doucement...

Vandaag was de planning om een korte rustige rit te maken gezien ik gisteren mezelf een beetje hard tegenkwam.
Ik wist dat het moeilijk zou zijn maar had het zoals gewoonlijk een beetje onderschat...
MAAR....... tadaaaaaaaa ik heb 98.4 km afgelegd toen, mét een hele hoop 'collekes'. Uitgerekend dat ik zeker 600 meter geklommen ben in totaal.
Het logeeradres was op maar 87 km volgens het boekske, en vermit ik dus blijkbaar niet anders kan dan 10% omweg te maken, ben ik er weer in geslaagd om die erbij te maken.
Och ja vandaag was het maar 63 km (dus inderdaad ongeveer 70 gedaan)...
Hoe doet ze het...
En de collekes blijven komen, gelukkig was het vandaag heel wat frisser, heb nogal wat afgezweet gisteren, (net geen zonneslag, dankzij mij blinkende helm en liters water). Het was mij soms wel iets te warm, ik denk dat voor mij de zon erger is dan voor de meesten de regen.
dus vanmorgen keiblij, want....
Er hing een dichte, dichte mist, (een beetje zoals op de Faroer-eilanden weet je nog Leo?). En de dees weg...
Frisse bries, en na 500 m stond ik al nat in 't zweet. Wat de menopauze toch als leuke zijeffecten heeft nietwaar. Komen daar nog de collekes bij, en je begrijpt dat ik zowel op mijn huid als op mijn regenjas, even nat was...

Enfin, de rest komt later, want mijn internettijd is zeer beperkt vandaag...
Het toerismebureau sluit zijn deuren om 18 uur, vandaar. Misschien vind ik straks nog wel iets anders...

  • 17 April 2007 - 18:11

    Koen Van Nummer 12:

    ach isabelle, we zijn hier allemaal zo jaloers als wat op je avontuur.'s Avonds gaan we weemoedig op straat staan kijken naar Leo die weemoedig naar het PC-scherm zit te staren naar jouw fotootje. Maar voor de rest gedraagt hij zich manmoedig, hij is een voorbeeld voor ons allen. Je dappere voorbeeld is aanstekelijk: zopas heeft je buurvrouw Greet helemaal alleen een put gegraven in haar voortuin. Op zoek naar een nieuwe voordeur?
    Maar voor de rest is hier alles ok.

  • 17 April 2007 - 18:29

    Els En Mohamed:

    Dag Isabelle,

    zodra ik jouw site open, komt Mohamed meelezen over mijn schouder, en zijn we allebei op één of andere manier wat vertederd ... en beginnen we ook te dromen wat we later, ooit, ... zullen doen. Hopelijk met dezelfde positieve instelling.
    Doe zo maar door ... liefs, els en mohamed

  • 17 April 2007 - 20:08

    Pieter:

    Isabelle la Belle, hoe voer jij het reistraject uit? A l'improviste de reisrichting kiezen (kan niet), gebruik makend van de lokale bewegwijzering (indien aanwezig en betrouwbaar) of "à la carte" met een goede wegenkaart? Wij reden indertijd met de drie Pirolagidsjes, goed uitgekiend, zeer duidelijk, maar natuurlijk waren wegenwerken niet voorzien en dus... omweg maken. Maar toch waren ze zeer goed. Moest jij er in slagen ons diets te maken HOE je rijdt, dan kan ik op voorhand een eufemistische of optimistische weersvoorspelling klaar maken.
    Het "stomen" van I. heeft minder te maken met fysiologische omstandigheden dan wel met het feit dat fietsen arbeid betekent: de spieren lopen hierbij warm en de overtollige warmte moet afgevoerd worden, en dat kan o.a. door het produceren van stoom. Vandaar de noodzaak om bij warm weer voldoende te drinken! Gelukkig dat dit mechanisme voor "stoomaflating" bestaat, wat zou er anders gebeuren?
    Ik ben heel erg benieuwd morgen te vernemen (indien je tijd hebt, natuurlijk) waar je precies zit, Frankrijk is zo groot (en mooi) dat het me echt intrigeert.
    Tot morgen, misschien
    Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Mijn levensmotto: "blijven oefenen" komt nu goed van pas. Mijn meest gebezigde uitspraak is momenteel: "ik zal wel zien". Ik heb er vertrouwen in. Komt tijd komt raad, en met zulke achterban voel ik me gedragen. Voeg daar nog de pelgrimszegeningen aan toe die ik mocht ontvangen, dan heb je er een klein idee van hoe rijk ik me voel. Dit wordt geen dagboek, eerder een verzameling "impressies" over wat ik meemaak. Op die manier wil ik mijn geweldige thuisfront laten weten dat ik nog leef. Voor de "grote verhalen" zal je moeten wachten tot ik terug ben... En terugkomen doe ik; wees daar maar zeker van (als het aan mij ligt uiteraard)! Ik beloof hierbij plechtig dat ik HEEL voorzichtig zal zijn, geen gevaarlijke dingen zal doen(waarschijnlijk wel zotte dingen)en vooral mijn ogen en oren goed zal open houden onderweg, om te genieten van de schoonheid en de mensen die ik tegenkom, maar ook en vooral om veilig te rijden. Ik heb een zilveren helm en een geel fluojasje, die zullen mij ook zichtbaar maken... Laat me nu maar los!!! En nu wachten tot 1 april...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 59520

Voorgaande reizen:

01 April 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: