of el groño: - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu of el groño: - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu

of el groño:

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

24 April 2007 | Spanje, Logroño

...de plaats waar je over de rivier kunt... Een van de vele plaatskes waar een pelgrimsbrug staat, deze keer over de Ebro.

De ooievaars vliegen hier rond mijn oren, mooi om zien, ze nestelen op de toren van de kathedraal, ik heb net gepic-nict aan de oever van de Ebro!

Daarnet een ahaaaaa moment gehad, tijdens een heerlijk lange afdaling (ik moest remmen om e snelheidslimiet van 40/uur niet te overschrijden!) zong ik keihard van I' travelling on with Jesus, night and day... (Anna and Kate Mc Carrigel, voor de kenners), moet u ook eens doen, GEWELDIG!!!

...heel kort vandaag, het is warm, ik ben tevreden en moe, goed gereden maar ik hou het rustig. Zit nu in Logroño, een 60tal km verder, ik probeer dit te doen per dag, dan gaat het gestaag en zijn het aantal bergskes te overzien.

Ik ga nu de stad in om te proberen fotofilm 2 te laten ontwikkelen, in het geval van ja, zal ik binnenkort foto's op de blog kunnen zetten tot St Jean Pied-de-port

  • 24 April 2007 - 17:54

    Vloebergs Marie-José:

    Groetjes, en verder doen, Moeke en Va

  • 24 April 2007 - 18:32

    Katelijne:

    Ik ben hier twee dagen niet komen kijken en nu zit je plotseling al in Spanje! Fantastisch dat je zo de bergen kunt bedwingen. Mijn kuitspieren doen al pijn bij het lezen van je verhaal.

    Je schrijft dat je verstandiger fietst en beter voor jezelf zorgt. Da's een prachtige boodschap voor veel vrouwen en moeders: altijd maar aan het zorgen voor anderen. Dat kan alleen maar als je in de eerste plaats ook goed voor jezelf zorgt. Leg die arme spieren dus ook maar in de watten. Fijn dat je ook innerlijke rust vindt. En zo zingen tijdens het fietsen, en zeker tijdens het bergaf rijden: geweldig gevoel toch. (Al bekijken mensen mij soms vreemd, als ik dat hier doe).

    Je hele fietstocht brengt blijkbaar een heleboel mensen dichter bij elkaar. Zou die warmtegolf hier in Vlaanderen daar aan te wijten zijn?

    Boodschapje voor Pieter: ik ken je niet, maar je vraag om een boeketje neer te leggen raakt me heel erg.

    Isabelle: fiets nog goed !

  • 24 April 2007 - 19:57

    Pieter:

    Beste Isabelle,
    Het gedenkteken waar ik gisteren naar verwees bevindt zich tegen de muur van het kerkhof van Navarrete, je kunt er niet naast kijken. De naam van de bedevaardster waarvan sprake is Alice Decraemer, zij was de echtgenote van Etienne Van Wonterghem, actueeel nog bestuurslid van het Vlaams Genootschap van Compostela.
    Het bloemruikertje heeft een tweeledig doel, enerzijds natuurlijk een attent “Vergeet mij niet”, en anderzijds de aandacht vestigen van voorbijgangers om ook even stil te staan bij hetgeen Alice overkwam, dus nog een “remember”.
    Het ga je goed, smeer de beenspieren maar in en vergeet niet te trappen!
    Pieter

  • 25 April 2007 - 03:18

    Greet Van Nr.17:

    Hallo Isabelle,
    Je bent inderdaad al heel ver, zo had je nog bijna op 1 mei (heel speciale dag)thuis kunnen zijn! (grapje)
    Je weet ik kan niet zingen, maar vroeger in de chiro zongen (of probeerden we) we een liedje dat je wel zal kennen:
    En als de moed eruit is, pompen we nieuwe bij... en als de pomp kapot is, kopen we maar een nieuw... en als de winkel gesloten is , wachten we maar een uur...
    En zo verzonnen we ter plekke een vervolg op dit lied.
    We eindigden dan met: " we zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal..."
    Isabelle, hou de moed erin en tot binnenkort in de nu stofferige Koningin Elisabethlaan!
    Doei! Greet.

  • 25 April 2007 - 08:00

    Luc 13:

    dag buurvrouwe,
    ik denk dat ik dit jaar niet op vakantie ga; ik heb het al gehad dankzij jouw verhalen en foto's; merciekes en ga nog maar rustig door (zo duurt mijn meereizen des te langer).
    Nog heel veel groetjes.

  • 25 April 2007 - 08:02

    Maddy Vandermolen:

    bedankt voor je kaartje.
    ik schrik er wel van dat je al in Spanje zit. Dwz dat alles met je goed gaat.
    Ik hoop dat je stap voor stap of tred per tred Compostella binnenbolt.
    Nog veel reisgenot en groetjes.
    Een extra duwtje in de rug bij bergop van mij.

  • 25 April 2007 - 08:12

    Leen:

    Fantastisch dat je al in Spanje bent!
    Elke keer als ik op mijn fietsje zit denk ik aan je.
    Geniet ervan want dat het deugd doet ( buiten de spiertjes misschien) is wel duidelijk.

  • 25 April 2007 - 18:39

    Fdc Nr 45:

    mijne schat,
    ik was er zeker van dat je zou arriveren, maar aan dat tempo!, fantastisch; ziet dat je santiago niet voorbijschiet!!

  • 26 April 2007 - 12:29

    Joke:

    Joe de moemel TE QUIERO !!!
    Ook hier vanuit Granada stuur ik je een extra duwtje in de rug voor de volgende bergop, en een extra zucht frisse wind voor de volgende hete vlakte.
    Merci voor je smsjes (drie keer hetzelfde maar toch drie keer tof)!
    Ik geniet heel erg van wat je schrijft, van je foto´s en je gedachten, van wat je ontroert.
    En ook de reacties zijn tof om lezen: Katelijne vat daar vlotjes mijn cursus goed voor jezelf zorgen samen, en de buren zijn een soap op zich: ik hoef nu niks van de gebeurtenissen in de Elisabethlaan te missen!!
    Prachtig prachtig dankjewel
    xx tot hoors xx je kleine

  • 26 April 2007 - 13:51

    Joris:

    Hi Isabelle de Jacko de Compos. Ik lees met "stijgende "verbazing je esbattementen op de fiets , je ontmoetingen en overpeinzingen . Je bent formidabel goed bezig . Na Burgos en op naar Leon ligt het bergachtig deel voor een hele poos achter het achterste wiel . Berg je bergfobietje maar in je schelp . Naar het einde toe komt er nu en dan nog wel een kuitenbijter ,maar die krijgen jou nooit meer klein ( alleen maar wat dunner en lichter ).Niet dat ik niet in jou geloofde,maar bij het vertrek heb ik veel meer dan 4 vingers gekruist . Uit fietservaring weet ik dat de weg naar Compostella bezaait ligt met machtig veel uitdagingen , fysiek en mentaal . Maar nu al in Burgos binnenrijden ........... !!!!!!!! wat een prachtprestatie . Doe gewoon , stillekes verder zoals je bezig zijt en binnen een week of twee kijk ik naar je foto op de trappen van de machtige basiliek in Compostella.

  • 30 April 2007 - 20:55

    Jan En Els:

    je doet de tocht sneller met de fiets dan wij met de auto... wij maar denken dat we nog tijd genoeg hadden om een berichtje te sturen, maar je bent alweer bijna thuis!
    het was leuk om te volgen, de laatste paar dagen, langs het traject dat wij enkele jaren geleden, in een kinderloze tijd ook hebben afgelegd: jaca, ooievaars op de kerk van logrono, santo domingo, fromista, burgos...
    jammer voor jou van de regen! wij hebben een zomers ww-weekend achter de rug met leuke plannen voor de toekomst.
    nog veel succes de laatste dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Mijn levensmotto: "blijven oefenen" komt nu goed van pas. Mijn meest gebezigde uitspraak is momenteel: "ik zal wel zien". Ik heb er vertrouwen in. Komt tijd komt raad, en met zulke achterban voel ik me gedragen. Voeg daar nog de pelgrimszegeningen aan toe die ik mocht ontvangen, dan heb je er een klein idee van hoe rijk ik me voel. Dit wordt geen dagboek, eerder een verzameling "impressies" over wat ik meemaak. Op die manier wil ik mijn geweldige thuisfront laten weten dat ik nog leef. Voor de "grote verhalen" zal je moeten wachten tot ik terug ben... En terugkomen doe ik; wees daar maar zeker van (als het aan mij ligt uiteraard)! Ik beloof hierbij plechtig dat ik HEEL voorzichtig zal zijn, geen gevaarlijke dingen zal doen(waarschijnlijk wel zotte dingen)en vooral mijn ogen en oren goed zal open houden onderweg, om te genieten van de schoonheid en de mensen die ik tegenkom, maar ook en vooral om veilig te rijden. Ik heb een zilveren helm en een geel fluojasje, die zullen mij ook zichtbaar maken... Laat me nu maar los!!! En nu wachten tot 1 april...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 806
Totaal aantal bezoekers 59497

Voorgaande reizen:

01 April 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: