nog steeds... - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu nog steeds... - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu

nog steeds...

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

27 April 2007 | Spanje, Burgos

Burgos!
Laat dit nu de stad zijn waar ik al een hele tijd naartoe wilde! Vraag me niet waarom, op deze reis zijn al zoveel wondere dingen gebeurd dat ik het waarom van de dingen al lang niet meer zoek, ik geniet gewoon met volle teugen, echt een fijn gevoel weet je, na zoveel tijd eens echt blij te zijn!
Zelfs fietspech kan me niet deren...
Mijn voorwiel deed steeds meer en meer krak-krak en de volgende fietsenmaker (in mijn gids) is pas binnen een 100-tal km dus, hier de fiets bij het stuur gepakt (koe en hoorns zijn hier niet gepast) en de meneer zei dat hij pas vanavond klaar zou aijn, iets met de kogellagers in de as (wat ik ook al vermoedde, ja broertjes echt waar!)

Ik dus op zoek naar een hotelleke (je mag in een Albergue maar 1 nacht slapen), spreekt me daar toch zeker een duitse fietser aan over mijn fiets en we babbelen wat, hij blijkt ook op tocht, en slaapt in een zeer OK pensionnetje, zodus ik daarheen.
Geluk? Ik geloof het niet, dit is eerder karma of zoiets! In elk geval heel fijn om te voelen,...

...en zo kunnen mijn schoenen en mijn goede fietsbroek goed doordrogen, want in het dormitorium (lees snurkhemel) was ZOVEEL dat te drogen hing, dat er volgens mij niks droog was vanochtend.
Heel de dag regen gisteren, en vanmorgen weer in de plensende regen vertrokken...
Nu is het goed opgeklaard. Wel een zot zicht al die gigaponcho's met rugzakken onder, de pelgrim wordt zo wel erg herkenbaar!

En dus loop ik hier nu glimlachend, nog net niet dansend, langs de rivier en door de stad van El Cid (mijn boek is nog niet uit, dus ik moest wel blijven)

Gisteren nog eens geteld, nog een 550 km in totaal te doen, het wordt overzichtelijk, maar dus kort het ook weer af!...
...die dualiteit toch altijd he
De 1800 km zijn gerond!

Leo en Lut, amuseer jullie nog goed vannacht, en Leo vergeet het communiefeest van Mirthe niet he...
Mirthe een dikke proficiat gewenst!!!
Alle WWers, een prachtig weekend gewenst, geeft er daar een lap op en vergadert maar dat het een lieve lust is, ik hoor het wel...

Joris, ik ben altijd zeer deftig gekleed, mijn benen zijn niet van die aard dat ze in fietsbroek het vertonen waard zijn dus, gene paniek...

Tot de volgende keer

  • 27 April 2007 - 13:53

    Bram:

    oei oei isabelle!
    dat gekrak waren idd kogelagers, ik ken het, en goed dat je je fiets hebt binnen gedaan want ik denk dat dat anders wel is pijnlijk had kunnen aflopen.

    Enfin, veel regen dus daar, ik volg je dagelijks hoor! Beetje meereizen is best fijn. Hier is het trouwens veel te warm naar mijn goesting.

    Ohja, heb je het trucje met het nat washandje al getest? Waarschijnlijk niet in al dat nat weer.

    Nog veel goede moed, genot en avontuur!

    Groeten

    Bram

  • 27 April 2007 - 16:16

    Vloebergs Marie-José:

    Halo plannentrekker, wij hebben juist uw email van de zeventwintigste gelezen, Va en ik.Gij hebt heel veel moed om zo in regen door tezetten, mischien bevalt de regen u beter dan de zon die wij hier nu moeten verdragen.Goede nacht Moeke en VA

  • 27 April 2007 - 20:13

    Tom (de Broer):

    De truc van het nat washandje??? Hmmm klinkt scabreus ...
    Enkele dagen geen mail doorgekregen, en trouwens amper de tijd op de mail te checken. 'n Mens kan het druk hebben hé (al die scholen die hun boeken op tijd willen hebben). Maar nu dus wel en mijn scha ingehaald.
    Intussen zijt ge dus al flink voorbij het (korte) stukje dat we ooit bezochten (de kapel van Eunate, net voor Puente la Reina).
    Inderdaad voor Romaansliefhebbers (Jean Meeus!) een luilekkerland. Eigenlijk heb ik daar altijd een goed gevoel bij: kerk/geloof op mensenmaat. Niet zo Gotisch, niet zo etherisch of opgeblazen: gewoon wat stenen opeen. Precies of ge dat eigenljk ook zelf zou kunnen maken in de tuin ... maar niet altijd even mooi natuurlijk.


    And now for something completely different.

    Er was eens een stad: Compostella,
    en een pelgrim: ons Isabella.
    Het was 1 april
    en Blauwput werd stil
    maar wij volgen 't al in Kapella!


    Als iedereen hier een stroofke aan bijbreidt hebben we een flink lieke binnen enkele weken! We zijn toch zo stilaan wel e-vrienden aan het worden? Greet van 17 of 12, Tom (van de fiets), Erik het petekind, buurman of -vrouw die onderaardse gangen graaft, ... Een paar startregels voor zo'n limericks:

    Een pelgrim trok moedig naar 't zuiden

    Ze reed met de fiets naar Galicië

    Daar lonkte een stad: Santiago


    En Isabelle en goeie reis verder hé!
    Doei.

  • 28 April 2007 - 02:22

    Greet Van Nr.17:

    Hallo Isabelle,

    Hopelijk kan je morgen wat droger fietsen. Hier is alles alvast droog.(al enkele weken niet meer nat geworden op d e fiets) Om jou het gevoel te geven van 5 minuten terug thuis te zijn even een korte beschrijving: In onze tuinen kon je deze week echt de bloesems ruiken... heerlijk! Daar zou jij nu ook van genoten hebben. Geen mens te bespeuren in de tuin van nr.15! En op de achtergrond zie (en hoor) je vrachtwagens op en neer rijden in de tuin van de matrassenstock. De voortuin daarentegen ziet er iets anders uit. Naast een paar stofferige bedoeningen in de voortuin van nr.17, zie je opvallend veel meiklokjes (al open)staan in voortuin nr.15. Op het voetpad liggen er voor 3 huizen palissades. (wat dat is, zal je later wel zien)
    Een fietsende Isabelle ontbreekt in onze straat... en pianogeluid op de achtergrond... en een babbeltje op straat... MAAR dat komt allemaal terug. Gewoon nog 550 km te gaan!
    Buurvrouw, hou vol en tot ziens!
    Greet.

  • 28 April 2007 - 12:00

    Sylvia (de Zus):

    Hey zus,

    Lang geleden nog eens iets geschreven daarom nu maar fluks in de pen gekropen.
    Grappig om te lezen hoe het in Spanje regelmatig regent en wij hier al een week of vier in de tropische sfeer zitten. Leuk om ook te lezen hoeveel mensen je genegen zijn. Moet toch deugd doen, zo ver van huis. Het eindpunt komt in zicht en, naar mijn gevoel, vlugger dan jij had gedacht. Misschien ben je er toch nog bij de 17e maar trek je van ons maar niets aan. Geniet maar van je ontsnapping uit de gang van elke dag, geniet van je zoektocht naar ... rust én inspanning, eigen capaciteiten, eigen geest-en lichaamsmogelijkheden.

    En nu Ine:
    heei isabel.hoe is het daar,is het mooi ik wil het allemaal weten.

    Heel veel liefs,
    Sylvia en co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Mijn levensmotto: "blijven oefenen" komt nu goed van pas. Mijn meest gebezigde uitspraak is momenteel: "ik zal wel zien". Ik heb er vertrouwen in. Komt tijd komt raad, en met zulke achterban voel ik me gedragen. Voeg daar nog de pelgrimszegeningen aan toe die ik mocht ontvangen, dan heb je er een klein idee van hoe rijk ik me voel. Dit wordt geen dagboek, eerder een verzameling "impressies" over wat ik meemaak. Op die manier wil ik mijn geweldige thuisfront laten weten dat ik nog leef. Voor de "grote verhalen" zal je moeten wachten tot ik terug ben... En terugkomen doe ik; wees daar maar zeker van (als het aan mij ligt uiteraard)! Ik beloof hierbij plechtig dat ik HEEL voorzichtig zal zijn, geen gevaarlijke dingen zal doen(waarschijnlijk wel zotte dingen)en vooral mijn ogen en oren goed zal open houden onderweg, om te genieten van de schoonheid en de mensen die ik tegenkom, maar ook en vooral om veilig te rijden. Ik heb een zilveren helm en een geel fluojasje, die zullen mij ook zichtbaar maken... Laat me nu maar los!!! En nu wachten tot 1 april...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 59505

Voorgaande reizen:

01 April 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: