THUIS!!! - Reisverslag uit Leuven, België van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu THUIS!!! - Reisverslag uit Leuven, België van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu

THUIS!!!

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

09 Mei 2007 | België, Leuven

Hoe mooi is België en hoe proper,
hoe lief mijn liefste,
hoe zacht de regen en de temperatuur,
hoe mooi onze taal...
en hoe groen de tuin en dat ondanks de droogte die NET even lang duurde als mijn pelgrimstocht. Het begon in België te regenen toen ik op het plein voor de kathedraal stond! Voor een regenverslaafde als ik kan dat tellen!

Dit korte berichtje maar om te zeggen dat ik veilig geland ben in mijn eigen thuisland.

Ik heb net een ontroerende mail gelezen van mijn dochterke uit Finland, gisteren met mijn ander dochterke uit Granada gebeld, mijn zoontje kwam mij halen met mijn liefste en mijn ander zoontje uit Brussel schreef ook al zo'n mooie mail,...
Hoe dichtbij kunnen mensen zijn als je ze in je hart gesloten hebt.

Dit mocht ik honderdmaal ook beleven door jullie fijne reacties, je weet niet hoeveel het mij hielp om door te zetten. Dank hiervoor.

Ook ik ben fier dat ik volhield, maar uiteindelijk stelt het niet zoveel voor hoor, je wordt onderweg zo gedragen door al die lieve mensen die je tegenkomt, die je een warm hart toedragen en die zelf ook vol heimwee zitten naar hun eigen tocht...

En het is zoals met alles in dit leven: gewoon elke dag een beetje doen, meer kan je als mens niet doen, en uiteindelijk is er veel gebeurd.

De pelgrimsmis gisteren heeft me mateloos ontroerd, ik heb op een zeker moment gedacht: verdorie (of iets in die strekking) straks word ik nog religieus!
Ik zag tijdens de vredeswens dat ik niet alleen was met die ontroering.
Het doet iets met je, zo een tocht afwerken, en die mis hoort er gewoon bij (voor mij althans). Ik heb de hele verdere dag op wolkjes gelopen...
En ik heb gehoord dat ze mij vernoemden, ze gaven een opsomming van alle pelgrims die die dag toegekomen waren en de plaats van waaruit.
Ik werd heel in het begin vernoemd: iets als "desde Leuven (vermoed ik), una Belga", dat kan alleen ik geweest zijn!!!!!

Vandaag lang gereisd om snel thuis te zijn. Gek is dat, vandaag leek zeer lang te duren (ocharme 11 uur) en die zes weken die ik weg was zijn als een zucht voorbij gegaan...

Dankjewel allemaal voor jullie liefde en warmte!
En als je graag enthousiast wilt worden, kom dan naar mij luisteren, ik wordt zelf weer helemaal blij als ik me hoor vertellen...
Iedereen is hier meer dan welkom thuis, de thee of koffie staat warm! Doen hoor!

Ken je mijn adres niet?
Stuur een mailtje naar mijn hotmailadres, ik stuur het per kerende...

Isabelle

  • 09 Mei 2007 - 20:00

    Trui:

    Welkom thuis Isabelle!
    Wat mooi, jouw pelgrimstocht, en het verhaal daarover.

  • 09 Mei 2007 - 20:45

    Koen Overbuur:

    beste isabelle, wat heerlijk: iemand die gewoon blij is dat het regent.
    PS ik bezorg je nog de foto van de buren in straat die trots rond jou poseerden bij je vertrek; ieder die blij en verwachtingsvol de lens inkeek, (behalve één die omkeek: of je al niet terug de straat in kwam gereden: je teerbeminde Leo ).
    welkom thuis !

  • 09 Mei 2007 - 20:56

    Blondine:

    Proficiat met deze prachtprestatie en bedankt voor de boeiende verslagen. We hopen snel eens op de koffie te kunnen komen om je het verhaal te horen vertellen!

  • 10 Mei 2007 - 04:37

    Cor Van Den Bosch:

    dikke Proficiat !

  • 11 Mei 2007 - 18:13

    Lucia:

    Amaai Isabelle, proficiat, dat doe ik jou niet na, zo moedig ! Welkom thuis. En je hebt een heerlijke pen (of moet ik typende vingers zeggen) .

  • 13 Mei 2007 - 22:37

    Annemie O:

    met enige vertaging je lotgevallen gelezen. ge hebt dat goed gedaan isabelle!

  • 14 Mei 2007 - 18:30

    Jan En Els:

    welkom thuis!
    misschien komt jan die thuis is in ouderschapsverlof eens langs op de koffie. die is dol op romaanse bouwkunst, pelgrimages, relieken en reliekenverering;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Mijn levensmotto: "blijven oefenen" komt nu goed van pas. Mijn meest gebezigde uitspraak is momenteel: "ik zal wel zien". Ik heb er vertrouwen in. Komt tijd komt raad, en met zulke achterban voel ik me gedragen. Voeg daar nog de pelgrimszegeningen aan toe die ik mocht ontvangen, dan heb je er een klein idee van hoe rijk ik me voel. Dit wordt geen dagboek, eerder een verzameling "impressies" over wat ik meemaak. Op die manier wil ik mijn geweldige thuisfront laten weten dat ik nog leef. Voor de "grote verhalen" zal je moeten wachten tot ik terug ben... En terugkomen doe ik; wees daar maar zeker van (als het aan mij ligt uiteraard)! Ik beloof hierbij plechtig dat ik HEEL voorzichtig zal zijn, geen gevaarlijke dingen zal doen(waarschijnlijk wel zotte dingen)en vooral mijn ogen en oren goed zal open houden onderweg, om te genieten van de schoonheid en de mensen die ik tegenkom, maar ook en vooral om veilig te rijden. Ik heb een zilveren helm en een geel fluojasje, die zullen mij ook zichtbaar maken... Laat me nu maar los!!! En nu wachten tot 1 april...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 678
Totaal aantal bezoekers 59530

Voorgaande reizen:

01 April 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: