Bijna... - Reisverslag uit Leuven, België van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu Bijna... - Reisverslag uit Leuven, België van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu

Bijna...

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

31 Maart 2007 | België, Leuven

Nog zoveel te doen, nog zo weinig tijd…
en maar hamsteren, en maar uitstellen, en maar extra kleine dingetjes doen…
Maar de pakken zijn gepakt, nu wil ik nog wat gewicht minderen (ikzelf én mijn bagage) onder het motto, “elk kiloke telt” of “alles wat je thuis kan laten is mooi meegenomen”.
en dan zal morgen rap vandaag zijn, en is er geen weg terug…
Maar zoals Joke me vertelde, het is zoals bv. trouwen, de beslissing is al lang op voorhand genomen. De mensen zijn verwittigd, de voorbereidingen getroffen, de dag zelf moet je gewoon doen wat er te doen staat en dan gaat het allemaal vanzelf. Een wijze vrouw mijn dochter!
Ik heb de laatste weken ZO veel lieve attenties mogen ontvangen dat ik er helemaal blij van ben, ik wil jullie allemaal heel oprecht danken voor bijvoorbeeld de druivensuiker, het geluksbrengertje (op mijn fiets, van de fiestenmaker gekregen, dank je Tom), het noodpakketje (met écht paaseitje, wordt het dan tóch een fijne Pasen?), de vele kaartjes, wensen, telefoontjes, De Alchemist en het pluimpje, mijn beschermengel,... Dank hiervoor.
Ik wist niet dat het zoveel doet met een mens, gewoonlijk sta ik aan de supporterskant.
Het geeft me een warm gevoel en vooral veel vertrouwen.

Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb zo sterk het gevoel dat ik een periode aan het afsluiten ben.
Precies of ik kom niet meer terug, (of niet meer zoals ik voorheen was) en dat doet best wel wat raar.
Wat mijn liefdes en vriendschappen betreft, daar ben ik hoegenaamd niet bang voor, die blijven overeind staan,
maar ik denk dat ik anders tegen het leven aan zal kijken, rustiger hoop ik, meer gedecontracteerd, liever, voller (of zo iets), slaat dat ergens op???
Dinsdag vroeg een buurvrouw me of ik écht graag vertrek, en ik zei, ‘als ik er aan denk dat ik niet zou kunnen vertrekken, dan zink ik meteen zeer diep de put in, dus ja...’
Gek is dat, ik ben erg bang voor dit avontuur, en toch voel ik dat ik het moet/wil doen...
Het lijkt allemaal zo onwerkelijk, en Leo zei me, nu voelt ge wat ons Lieve 7 maand geleden voelde, het is hier zo goed en toch wil/moet je weg. Raar is dat...
Alles gaat voorbij, niets blijft duren.
Maar ik heb WEL sterk het gevoel dat het beter zal worden, dus waar ben ik bang voor...

In elk geval : ik beloof plechtig dat ik zeeeeeeeeeeer voorzichtig zal zijn,
ik ben niet zo'n held en zal dus zeker geen risico’s nemen. Ik ken mezelf.

Wie graag van gedachten wisselt, me een boodschapke stuurt en dit niet via deze website wilt doen, die kan me zeker bereiken op mijn HOTMAILADRES: isabellederyck@hotmail.com.
Wie schrijft, krijgt zeker een berichtje terug, beloofd.

En dan is het wachten op het eerste bericht van onderweg.
Pelgrimsgroeten van Isabelle

  • 31 Maart 2007 - 10:23

    Meester Alex:

    Isabelle, veel moed en neem eventueel een klein instrumentje mee die op moeilijke momenten troost kan brengen. Misschien zijn het alleen maar fantastische momenten, wie weet?

  • 31 Maart 2007 - 10:30

    Tom:

    Hoi Izaak
    Eigenlijk sleur je ons allemaal mee op je reis. Gewoon door de berichten te lezen en er met anderen over te speken voelen we ons (een beetje) reisgenoot. Ja ja: onze zus doét zoiets! En we zijn dan ook best een beetje trots, ook al moeten we zelf niks 'doen'. Nogal wat anders dan Clairvaux ... denk ik dan.
    Vanuit Kapellen dus een dikke toitoitoi. Jammer dat we niet mee kunnen uitwuiven (ben van corvée op de Palmzondagviering) maar als je plots een kriebel voelt bij het vertrekken, dan is dat mijn behouden-reis-wens!

  • 31 Maart 2007 - 10:59

    ChristineS(to):

    Isabelle,
    Het wordt zeker een onvergetelijk avontuur.Ik zal je volgen via deze weg en zo een beetje mee op pelgrimstocht gaan.
    Veeeeeeeeeeel plezier

  • 31 Maart 2007 - 11:46

    Greet :

    GO, Isabelleken, GO...GOOOOOOOOOOO
    do what I don't
    want what I won't

    Ik denk zooooooooooooveel aan je, dus...laat af en toe iets van je horen?!!!

    Liefs, héél veel van mij voor jou!

  • 31 Maart 2007 - 18:32

    Karina:

    Beste Isabelle,
    Inderdaad,alles is geregeld,iedereen verwittigd,kadootjes ontvangen ;) dus er is geen weg meer terug.
    De zegen morgen zal je sterkte geven.
    Nou, geloof erin,iedereen staat achter jou.
    Liefs,
    Karina.

  • 31 Maart 2007 - 19:11

    Moniek:

    "buurvrouw"
    nog een dikke groet voor't vertrek.
    morgen kan ik er niet bij zijn om te wuiven, maar je weet dat ik je in gedachte een duwtje in de rug wil geven.
    veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Mijn levensmotto: "blijven oefenen" komt nu goed van pas. Mijn meest gebezigde uitspraak is momenteel: "ik zal wel zien". Ik heb er vertrouwen in. Komt tijd komt raad, en met zulke achterban voel ik me gedragen. Voeg daar nog de pelgrimszegeningen aan toe die ik mocht ontvangen, dan heb je er een klein idee van hoe rijk ik me voel. Dit wordt geen dagboek, eerder een verzameling "impressies" over wat ik meemaak. Op die manier wil ik mijn geweldige thuisfront laten weten dat ik nog leef. Voor de "grote verhalen" zal je moeten wachten tot ik terug ben... En terugkomen doe ik; wees daar maar zeker van (als het aan mij ligt uiteraard)! Ik beloof hierbij plechtig dat ik HEEL voorzichtig zal zijn, geen gevaarlijke dingen zal doen(waarschijnlijk wel zotte dingen)en vooral mijn ogen en oren goed zal open houden onderweg, om te genieten van de schoonheid en de mensen die ik tegenkom, maar ook en vooral om veilig te rijden. Ik heb een zilveren helm en een geel fluojasje, die zullen mij ook zichtbaar maken... Laat me nu maar los!!! En nu wachten tot 1 april...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 59536

Voorgaande reizen:

01 April 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: