Je traverse la route... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu Je traverse la route... - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu

Je traverse la route...

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

04 April 2007 | Frankrijk, Parijs

... en France!
Op de tonen van deze gevleugelde woorden uit een vorige (hoogst memorabele) Franse vakantie, doorkruis ik de mooie Franse heuvels en dalen.
Ik geniet mannekes!!...
Het weer is prachtig, fris met een stevige tot zeer stevige bries "en poupe" inderdaad.
Wat kan ne mens nog meer verlangen... Soms moet ik effe naar het oosten of noordoosten rijden, en dan voel ik de kracht van de wind, pff heb ik geluk seg!

Slecht nieuws is wel: het gaat mislukken!!!
Ik wilde 50 km per dag doen, en heb tot dusver al het mooie totaal van 259 km afgelegd, op 4 dagen dus al 59 km te veel!
Aan dit tempo ben ik op een dikke maand ginder!
Nu ben ik wel realistisch en reken zeker op nog een aantal pechdagen en baaldagen enzo... maar toch hé...

Wat het alleen zijn, dat valt best mee hoor. Overdag ben ik inderdaad veel alleen, maar ik geniet daar enorm van, voor mij is dat een luxesituatie.
Begrijp me niet verkeerd, ik geniet erg veel van mensen rondom mij, maar ben ook nogal kluizenaarsachtig ingesteld en vind mezelf erg goed gezelschap.
Op de slaapplaatsen ontmoet ik altijd mensen, en omdat ik alleen ben, ben ik ook erg blij met een babbeltje.
Het is opvallend hoeveel mensen vertrouwd zijn met het fenomeen 'pelgrim naar Compostela', wel fijn.

Vandaag de eerste voet-pelgrims tegengekomen, Nederlanders, ze hadden dezelfde kaart als ik en zodus dierf ik ze aanspreken. Ze waren al 12 dagen onderweg en hadden moeite om geschikte slaapplaatsen te vinden. Na een korte babbel en een 'buon camino' reed ik me los. Gisteren werd ik ingehaald door een Hollander met -inderdaad dezelfde kaart als ik- een aanhangwagentje, ook handig zat ik net te bedenken. Hij moest nog naar Parijs en loste me snel...
Het heeft iets surrealistisch: opeens langs achteren aangesproken worden, in het Nederlands, op Franse wegen, door een Hollander die zegt dat het kaartlezen veel van Hokus Pokus weg heeft. Toch leuk.
Wat verder haal ik hem weer in, omdat hij staat aan te schuiven aan een kaasmobiel in een van de vele onooglijke dorpjes die we doorrijden.

De hotelierster gisteren wilde weten of ik "veuve" was (weduwe). Ik sliep in een hotelleke waar ze volop aan het verbouwingen waren, tussen de stellingen (gelukkig net niet op mijn kamer), met een praatzieke bazinne, en twee aanhankelijke honden.
Vandaag is net even anders: op een camping (de (jeugd)herberg zat vol, waar hebben we dat nog gehoord) in een klein zaaltje, zonder verwarming. Dat compenseert dan wel van gisteren (40 euro tegen vandaag 3.5 euro). Nu kan ik mijn slaapzak en matje eens uittesten, anders heb ik die voor niks meegebracht.

Afijn, ik ga nu lekker eten zoeken, heerlijk toch, ik moet nergens meer naar zien, ik fiets het er tòch af!

tot de volgende keer!

  • 04 April 2007 - 14:56

    Bram:

    man man toch
    als je hier zit achter de boeken de zon schijnt te fel buiten en je wil ver weg op reis dan is zulkse verslagen lezen een zeer dankbaar alternatief! merci! ik volg u met zeer veel aandacht!
    jupla! veel goede moed!

    ciao
    Bram -Noel- Kelchtermans

  • 04 April 2007 - 16:15

    Katelijne :

    Isabelle,

    Ik hoor het hele verhaal nu pas, maar ik ga je absoluut volgen op deze site. Ik vind het een fa-bu-leus initiatief en ik ben eigenlijk toch wel een beetje (veel)jaloers.

    Geniet van je reis, van het alleen zijn, van de ruimte om je heen. Je hebt een hele hoop virtuele en andere engelbewaarders mee, en steek je daar in Compostela ook voor ons Nele een kaarsje aan?


    liefs

    Katelijne Vuerstaek

  • 04 April 2007 - 17:55

    Greet (die Van Nr 12:

    ik ben fan van je berichtjes, verbaas me over 't feit dat je al zo 4 dagen weg bent! en al zover bent!...jij doet dat goed, isabeljen...ik reserveer alvast in de kaminsky!

  • 04 April 2007 - 19:03

    Marcia:

    Isabelle,
    Ik wens je heel veel moed en hopelijk mag je veilig en wel Santiago bereiken.Ik volg zeker je verhaal.
    Groetjes Marcia (je kent me vast nog wel ex-klasgenote Paridaens)

    Groetjes
    Marcia

  • 04 April 2007 - 19:55

    Moniek:

    "buurvrouw"
    geweldig zeg, da gaat vooruit !
    tof om je fietstocht zo te kunnen meemaken.
    een zachte nacht gewenst en tot de volgende keer

  • 05 April 2007 - 18:03

    Ivo:

    Hoe toevallig dat je vorige week net bij ons voorbijkwam, Isabelle. Ik vind het geweldig om je avontuur te volgen.
    Hoedje af!

    Ivo Boon en de Toneelvrienden De Lo


  • 05 April 2007 - 21:03

    Luc Van Den Dertien:

    dag B.B.(Beste Buurvrouwe),
    ik vind het nu al onnoemelijk formidastisch wat je doet; ik zie je zo genieten van al die 'nieuwe' dingen rond je hoofd. Hou je kloek, de wind van achteren en geniet met volle teugen. Tot het volgende virtueel contact. Beste groeten.

  • 06 April 2007 - 10:17

    Bert Roebben:

    Schitterend dat we je zo kunnen volgen op je pelgrimage, Isabelle. Leuk te horen dat het goed meevalt. Geniet ervan, gun jezelf de tijd om het landschap in te ademen en te pedaleren op het ritme van de Schepping.

    Groetjes uit Blauwput,

    Mieke en Bert

  • 06 April 2007 - 13:58

    Jan Van Hellemont:

    dank zij Jos heb ik jouw bericht toc h kunnen openen! goede vrijdag vandaag...voor jou nog geen kruisweg isabelle! Zo mag het verder gaan. Het moge u deugd doen! groetjes we volgen jou.

    pastoor jan

  • 06 April 2007 - 19:25

    Johan Vanbilloen:

    Isabelle,
    Fiets toch maar niet snel zodat je van alles wat je tegenkomt ten volle geniet!
    Ondersteunende groeten vanuit Kessel-Lo Blauwput
    Johan

  • 06 April 2007 - 19:49

    Luc Van De Koetsweg:

    Een tip : het is nu het moment bij uitstek om een lekke band te krijgen, want Paashazen zijn uitstekende bandenstoppers (alleen weten zeer weinig mensen dat!).

  • 07 April 2007 - 07:39

    Christine(to):

    Geniet verder van de zon,de omgeving...
    Zalig Paasfeest daar ginds op de fiets!

    doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Mijn levensmotto: "blijven oefenen" komt nu goed van pas. Mijn meest gebezigde uitspraak is momenteel: "ik zal wel zien". Ik heb er vertrouwen in. Komt tijd komt raad, en met zulke achterban voel ik me gedragen. Voeg daar nog de pelgrimszegeningen aan toe die ik mocht ontvangen, dan heb je er een klein idee van hoe rijk ik me voel. Dit wordt geen dagboek, eerder een verzameling "impressies" over wat ik meemaak. Op die manier wil ik mijn geweldige thuisfront laten weten dat ik nog leef. Voor de "grote verhalen" zal je moeten wachten tot ik terug ben... En terugkomen doe ik; wees daar maar zeker van (als het aan mij ligt uiteraard)! Ik beloof hierbij plechtig dat ik HEEL voorzichtig zal zijn, geen gevaarlijke dingen zal doen(waarschijnlijk wel zotte dingen)en vooral mijn ogen en oren goed zal open houden onderweg, om te genieten van de schoonheid en de mensen die ik tegenkom, maar ook en vooral om veilig te rijden. Ik heb een zilveren helm en een geel fluojasje, die zullen mij ook zichtbaar maken... Laat me nu maar los!!! En nu wachten tot 1 april...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 852
Totaal aantal bezoekers 59537

Voorgaande reizen:

01 April 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: