Stille zaterdag,... - Reisverslag uit Méru, Frankrijk van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu Stille zaterdag,... - Reisverslag uit Méru, Frankrijk van Isabelle De Ryck - WaarBenJij.nu

Stille zaterdag,...

Door: Isabelle

Blijf op de hoogte en volg Isabelle

07 April 2007 | Frankrijk, Méru

...ik had me al voorbereid op een vierdaagse zonder internet, want gisteren was er geen gelegenheid. Ik logeerde in een 5derangshotelleke in Sainte Geneviève een dorpje tussen Mouy en Méru op de N1, maar na een wilde afdaling naar de vallei (uiteraard, naar wat anders) zit ik hier om 10 uur 's ochtends te internetten.
En het doet deugd de berichten te lezen van zoveel (on)verwachte personen, want als ik denk aan wat me nog te wachten staat, pff,...
Dag Marcia, welkom, lang niet gehoord, fijn...

Soit, het fietsen begint écht leuk te worden, de bergskes, waar ik nog steeds tegenop zie, worden hoger, maar ik moedig mezelf aan met rustig Isabelle, malen, traag kom je er ook, en bijna aan de top neem ik een mooie foto van lentebloesempjes... Foto's op internet voorlopig nog niet, ik doe mijn best eens dat er een filmpke opgetrokken is en ik dat op CD kan zetten, maar daarover dus later meer (Lieve, je fototoestel doet het prima).
Wel een beetje dom geweest, zitten neuzen in de kaarten voor volgende weken, en gezien hoeveel hoge bergen me nog te wachten staan, niet zo slim als je moegefietst, amper je ogen nog kunt open houden en fier bent dat je twee klimmekes van 5 km hebt volgehouden.

Dus mezelf dan maar weer moed ingesproken met 'komt tijd komt raad' en dan maar ingedommeld, slapen doe ik overal tegenwoordig, de gezonde lucht nietwaar! Maar het zou dus wel kunnen dat ik in Spanje veel minder kms per dag doe...
Dat zien we wel, dat zien we wel... (naar Alfred Jodocus Kwak)

Eergisteren reed ik door een heuvelig landschap met overal waar ik keek, ongeveer de hele dag lang, bomen met maretak in, ik heb veel aan jou gedacht Jos H, dit is nog eens een landschap voor je broer..., gisteren dan weer doorheen velden en velden en velden die klaarliggen om gezaaid te worden, bruin met rechte voren, met eindeloze horizonten en overal raven, mooi!...
Ruimte heb ik gehad! én de eerste 400 km gereden (waarvan maar 30 omweggetjes in steden enzo...) bovenop een plateau met zicht op oneindig overal rondom.
Ik heb mezelf gefeliciteerd met een slok water en een druivensuikertje!
Slapen is nog elke dag een avontuur, ik heb al zowat overal geslapen.
In Compiègne zelfs in een échte refuge voor pelerins de Saint Jacques! Ik was de eerste pelgrim dit jaar! Een hele herberg voor mij alleen, splinternieuw en lekker warm.

Mijn Goede week is in orde gekomen, in Compiègne de Witte Doderdag gevierd, en gisteren Goede Vrijdag met om 15 uur mijn Calvarieberg, een klim om U tegen te zeggen (zou mijn mama zeggen), en daarna een kruisweg op z'n Frans.
Hopelijk vind ik morgen in Chartres een mooie mis, en anders eet ik in stilte mijn paaseitje en haaskoekje (dankje buurvrouw Greet).

Vandaag Stille Zaterdag, een lange tocht met veel bergskes, dus veel klimmen, mijn poep doet niet veel pijn meer, mijn dijspieren leren zich op te spannen... En geduld, dat is wat ik aan het leren ben...
Regelmatig kom ik voorbij huizen met mensen erin (tiens!!) en dan denk ik: en die moeten niet weg, die wonen hier, gelukzakken...
En zo verlangt iedereen naar wat hij/zij niet heeft. Het zijn kleine flitskes, die me blij maken dat ik een thuis heb, en me doen beseffen hoe graag ik er woon. En dat ik nu vrijwillig op mijn fietske door de wijde wereld rij...

En om af te sluiten nog dit: Ik was zooo blij gisteren, dat ik opeens rechtstond op mijn fiets en luidkeels een juichkreet ten beste gaf.
Plotsklaps schoot er een grote haas weg in het veld, de raven vlogen op...
Amaai die moeten verschoten zijn,...
om maar te zeggen,... dan denk je dat je alleen bent! Mooi niet!

tot binnenkort...

  • 07 April 2007 - 12:42

    Jos Houthuys:

    Zalig Pasen, Isabelle, jij ginds en wij hier. Je kunt niet geloven met hoeveel deugd ik je berichtjes lees: het is zoals ik zei, door je op je tocht ontvangen te hebben volg ik hem in gedachten mee en ben (bijna) al aan het denken aan iets dergelijks. Het bericht over de maretakken copieer ik door naar mijn broer, wat zal die gelukkig zijn met zo'n verre correspondent. En die bergen, ja, als fietser deel ik je verzuchtingen. Elke berg is er een die te overwinnen is. Maar nadien smaakt de aankomst des te fijner. Hopen maar. Goede tocht, Compostellareizigster!

    Jos

  • 07 April 2007 - 15:57

    Schone Zus Blondine:

    Waaw, ik heb net je avonturen gelezen. Heel knap wat je al gepresteerd hebt. De eerste bergritten zijn altijd de moeilijkste (vermoed ik); de volgende zullen een pies of keik zijn!!
    Zalig Pasen en nog veel juich-momenten!

    Blondine

  • 07 April 2007 - 17:34

    Marie-Paule:

    Isabelle,

    Het is een plezier je berichten te lezen en ik kijk er graag naar uit. Je hebt de kunst iemand zin te doen krijgen in zo'n avontuur. Geniet er maar volop van... en wat de " bergskes " betreft, er is toch een gezegde dat luidt " goed begonnen is half gewonnen "?

    Nog een fijne tocht verder en een zalig paasfeest in je eentje (maar opgelet voor de raven en de hazen!!!).

    Marie-Paule.

  • 07 April 2007 - 20:33

    Erik:

    heej moemie,

    ge schrijft wel veel berichtjes ... misschien een teken dat ge nog een beetje met uw gedachten thuis zijt. anderzijds toont het me ook wel hoezeer deze tocht ook betekenis heeft voor uw 'gemeenschap' die thuisblijft. voel u vooral niet verplicht internet op te zoeken hé, het leven is minstens even schoon zonder. wij lopen ni weg!

    maak u vooral ook geen zorgen over die blitssnelheid: als ge over 2 weken al over de pyreneeen zijt, kunt ge nog altijd het roer omgooien en tot in granada rijden :)

    zoon

  • 07 April 2007 - 21:46

    Nadine Nr2:

    Ik geniet van je leuke reisverhalen, je doet dat goed.
    We wensen je alvast een Zalig Pasen!
    Groetjes,
    Nadine,Luc,Mira en Rosie.

  • 08 April 2007 - 13:25

    Lisa Claessens:

    zalig Paasfeest Isabelle,

    Waarschijnlijkj nu op de fiets;

  • 15 April 2007 - 20:01

    Catherine:

    Dag isabelle

    hou je goed ik zie dat je ervan geniet en dat zal wel deugd doen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isabelle

Mijn levensmotto: "blijven oefenen" komt nu goed van pas. Mijn meest gebezigde uitspraak is momenteel: "ik zal wel zien". Ik heb er vertrouwen in. Komt tijd komt raad, en met zulke achterban voel ik me gedragen. Voeg daar nog de pelgrimszegeningen aan toe die ik mocht ontvangen, dan heb je er een klein idee van hoe rijk ik me voel. Dit wordt geen dagboek, eerder een verzameling "impressies" over wat ik meemaak. Op die manier wil ik mijn geweldige thuisfront laten weten dat ik nog leef. Voor de "grote verhalen" zal je moeten wachten tot ik terug ben... En terugkomen doe ik; wees daar maar zeker van (als het aan mij ligt uiteraard)! Ik beloof hierbij plechtig dat ik HEEL voorzichtig zal zijn, geen gevaarlijke dingen zal doen(waarschijnlijk wel zotte dingen)en vooral mijn ogen en oren goed zal open houden onderweg, om te genieten van de schoonheid en de mensen die ik tegenkom, maar ook en vooral om veilig te rijden. Ik heb een zilveren helm en een geel fluojasje, die zullen mij ook zichtbaar maken... Laat me nu maar los!!! En nu wachten tot 1 april...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 59534

Voorgaande reizen:

01 April 2007 - 01 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: